El 900.900.120 atén 4.102 trucades des del gener

La xifra representa quasi la meitat de trucades que va rebre la línia d'atenció a dones víctimes de violència masclista el 2014


Entre els mesos de gener i maig el servei d'atenció a dones víctimes de violència masclista -el telèfon 900.900.120-  ha atès 4.102 trucades, una mitjana de 820 cada mes. Al llarg de tot l'any passat en va rebre 9.227, que representen 769 trucades mensuals.

D'acord amb les dades que ofereix l'Institut Català de les Dones (ICD), el 94,2% dels casos atesos són de violència masclista en la parella, un 68% per part de la parella actual i un 32% per part de l’ex-parella. En la resta de situacions es tracta de violència familiar, social, comunitària i laboral.

El 56% de les dones que telefonen conviuen amb l’agressor, i dins d'aquest grup, el 27% tenen fills menors d’edat, víctimes d’aquesta violència. En el 94,6% dels casos, l'agressió és psicològica; en el 35,1% es tracta de violència física; un 8% correspon a violència econòmica, i un 2,8% a abusos sexuals.

Per tal donar visibilitat al servei, l'ICD i Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) han iniciat enguany una col·laboració que es concreta en la divulgació del telèfon a les instal·lacions d'FGC i també en l'oferta de  formació especialitzada al personal, per millorar el coneixement sobre aquest fenomen i les seves manifestacions; i les actuacions d'atenció i seguretat en les estacions.

El passat divendres 5 de juny la presidenta de l'ICD, Montse Gatell, i el president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, Enric Ticó, van inaugurar la imatge exterior d'un cotxe d'FGC que mostra el telèfon d'atenció a dones que pateixen violència masclista, per tal d'ampliar el seu coneixement entre la ciutadania.

Subscriu-te al butlletí de Social.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article